Zapraszamy dzieci spędzające wakacyjny czas
w Mielnie na kreatywne warsztaty plastyczne!
Miejsce: Dom Kultury w Mielnie - nasz namiot będzie stał na zielonym skwerku przy budynku.
Nabór dzieci będzie odbywał się na bieżąco.
plan warsztatów- Mielno
5 lipiec
godz.14-16 "Moja pamiątka z nad morza"
Dzieci tworzą własną pamiątkę z nad morza: do słoików wsypują piasek lub nalewają wody w
zależności od preferencji, po czym nakleją obrazki związane z wakacjami na ściankach swoich słoiczków.
Całość przykrywają kawałkiem materiału z wykonanym przez siebie dekoracyjnym nadrukiem i zawiązują wstążeczką. Powstaje w ten sposób indywidualny zapis wrażeń z wakacji.
godz. 17-19 "Wyspa"
Dzieci malują na kartonie wyobrażoną przez siebie wyspę zapełnioną fantazyjnymi roślinami i zwierzętami.
6 lipiec
godz. 14-16 " Lokomotywa"
Warsztat oparty na wierszu Juliana Tuwima ,,Lokomotywa". Dzieci tworzą na bardzo dużych kartonach,
wspólnie lub indywidualnie po jednym wybranym wagonie z wiersza Tuwima plus lokomotywę. Na koniec łączy się wszystkie elementy w jeden pociąg. godz. 17-19 "W świecie BIG SIZE" ,,W świecie BIG SIZE "- uczestnicy będą wykonywać, farbami oraz przy użyciu innych materiałów, przedmioty
codziennego użytku w bardzo dużym formacie na kartonach lub w przestrzeni np: ogromny kawałek pizzy, telefon komórkowy, klucze itd. 7 lipiec
godz. 14-16 "Chciałbym być motylem, lekko unosić się na wietrze"
Dzieci wykonują skrzydła z folii, które za pomocą gumek montujemy potem do ich ramion. Skrzydła maja
symbolizować ich marzenia i możliwości. godz.17-19 "Widzialne /Niewidzialne"
Dzieci wybierają temat własnej pracy po czym muszą przeanalizować w jaki sposób, jakimi środkami plastycznymi
najlepiej wyrażą to, co chcą opowiedzieć. Prowadzący stale konfrontuje adekwatność środków wyrazu
plastycznego do treści i pomaga pytaniami znaleźć najodpowiedniejszą odpowiedź na wybrany przez
uczestnika temat.
Warsztat będzie polegał na zrobieniu pudełka, w którego środku, na jednej ze ścianek, zostanie zamontowany
rysunek. W naprzeciwległej ścianie zostanie zrobiony otworek, przez który będzie można oglądać rysunek.
W bocznych ścianach dzieci wytną a później zakleją kalką lub bibułkami otwory, przez które będzie wpadać
światło do wnętrza pudełka.
8 lipiec
godz. 14-16 "Morski krajobraz"- grafika
Dzieci poznają jedną z technik graficznych. Grafika polega na stworzeniu matrycy ( rysunek w lustrzanym odbiciu)
z której można dokonywać wielokrotnych odbitek. Uczestnicy poznają technikę nazywaną wklęsłodrukiem;
na styropianowych bazach wykonują rysunek w lustrzanym odbiciu, pokrywają go farbą akrylową i robią odbitki w
wielu egzemplarzach. godz.17-19 "Głęboko ukryte"
godz.14-16 "Moja pamiątka z nad morza"
Dzieci tworzą własną pamiątkę z nad morza: do słoików wsypują piasek lub nalewają wody w
zależności od preferencji, po czym nakleją obrazki związane z wakacjami na ściankach swoich słoiczków.
Całość przykrywają kawałkiem materiału z wykonanym przez siebie dekoracyjnym nadrukiem i zawiązują wstążeczką. Powstaje w ten sposób indywidualny zapis wrażeń z wakacji.
godz. 17-19 "Wyspa"
Dzieci malują na kartonie wyobrażoną przez siebie wyspę zapełnioną fantazyjnymi roślinami i zwierzętami.
6 lipiec
godz. 14-16 " Lokomotywa"
Warsztat oparty na wierszu Juliana Tuwima ,,Lokomotywa". Dzieci tworzą na bardzo dużych kartonach,
wspólnie lub indywidualnie po jednym wybranym wagonie z wiersza Tuwima plus lokomotywę. Na koniec łączy się wszystkie elementy w jeden pociąg. godz. 17-19 "W świecie BIG SIZE" ,,W świecie BIG SIZE "- uczestnicy będą wykonywać, farbami oraz przy użyciu innych materiałów, przedmioty
codziennego użytku w bardzo dużym formacie na kartonach lub w przestrzeni np: ogromny kawałek pizzy, telefon komórkowy, klucze itd. 7 lipiec
godz. 14-16 "Chciałbym być motylem, lekko unosić się na wietrze"
Dzieci wykonują skrzydła z folii, które za pomocą gumek montujemy potem do ich ramion. Skrzydła maja
symbolizować ich marzenia i możliwości. godz.17-19 "Widzialne /Niewidzialne"
Dzieci wybierają temat własnej pracy po czym muszą przeanalizować w jaki sposób, jakimi środkami plastycznymi
najlepiej wyrażą to, co chcą opowiedzieć. Prowadzący stale konfrontuje adekwatność środków wyrazu
plastycznego do treści i pomaga pytaniami znaleźć najodpowiedniejszą odpowiedź na wybrany przez
uczestnika temat.
Warsztat będzie polegał na zrobieniu pudełka, w którego środku, na jednej ze ścianek, zostanie zamontowany
rysunek. W naprzeciwległej ścianie zostanie zrobiony otworek, przez który będzie można oglądać rysunek.
W bocznych ścianach dzieci wytną a później zakleją kalką lub bibułkami otwory, przez które będzie wpadać
światło do wnętrza pudełka.
8 lipiec
godz. 14-16 "Morski krajobraz"- grafika
Dzieci poznają jedną z technik graficznych. Grafika polega na stworzeniu matrycy ( rysunek w lustrzanym odbiciu)
z której można dokonywać wielokrotnych odbitek. Uczestnicy poznają technikę nazywaną wklęsłodrukiem;
na styropianowych bazach wykonują rysunek w lustrzanym odbiciu, pokrywają go farbą akrylową i robią odbitki w
wielu egzemplarzach. godz.17-19 "Głęboko ukryte"
Dzieci zastanawiają się nad tym, jaki mają najgłębszy sekret, którego nikomu nie chcą zdradzić. Zapisują go na
kartce i chowają ją w naczyniu. Do naczynia wsypują piasek a w piasku montują "pień" i tworzą własną "roślinę"
będącą emanacją zapisanego sekretu.
9 lipiec
godz.14-16 "Od A do Z"- książka artystyczna
Każde z dzieci losuje po dwa wcześniej przygotowane przez prowadzącego rysunki, następnie nakleja je na dwie
różne strony swojej książki. Dzieci nie wiedzą wcześniej co wylosują. Zadanie będzie polegało na połączeniu
obrazków jakąś wymyśloną historyjką. godz.17-19 Papierowa przytulanka
Dzieci tworzą z szarego papieru przestrzenną przytulankę. To rodzaj miękkiej rzeźby pomalowanej w sposób indywidualny.
kartce i chowają ją w naczyniu. Do naczynia wsypują piasek a w piasku montują "pień" i tworzą własną "roślinę"
będącą emanacją zapisanego sekretu.
9 lipiec
godz.14-16 "Od A do Z"- książka artystyczna
Każde z dzieci losuje po dwa wcześniej przygotowane przez prowadzącego rysunki, następnie nakleja je na dwie
różne strony swojej książki. Dzieci nie wiedzą wcześniej co wylosują. Zadanie będzie polegało na połączeniu
obrazków jakąś wymyśloną historyjką. godz.17-19 Papierowa przytulanka
Dzieci tworzą z szarego papieru przestrzenną przytulankę. To rodzaj miękkiej rzeźby pomalowanej w sposób indywidualny.